Mutiara kata:-
"Janganlah engkau berputus asa kerana putus asa itu bukanlah akhlak seorang muslim, ketahuilah bahawa kenyataan hari ini adalah mimpi hari kelmarin dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok." Imam Hassan Al-Banna

Pages

Thursday 8 March 2012

Siapakah saya

Cari jawapan bagi teka teki dibawah

Kamu makan saya ketika sarapan
Saya beri kamu tenaga
Siapakah saya?

Kamu makan saya setiap hari
Saya juga beri kamu tenaga
Siapakah saya?

kamu minum saya ketika sarapan
dan sebelum tidur
Saya bantu kuatkan tulang kamu                         
Siapakah saya?

kamu minum saya 8 gelas sehari
Saya hilangkan dahaga kamu
Siapakah saya?

Kamu makan saya dengan nasi
Saya bantu kamu membesar
Siapakah saya?

Kamu mesti makan saya
Saya berwarna hijau dan sangan berkhasiat
Siapakah saya?

 

No comments:

Post a Comment